onsdag 30 september 2009

Smycke


Min vän Carolina har fått en liten son och fyllt 30! Därför har hon fått ett namnsmycke i silver.




Jag arbetade länge med detta silverhänge. Först hamrade jag till två lätt djupa skålar. Såga, fila, putsa, putsa, pusta. Sen sågade jag ut skåran och slutligen är det med mycket tålamod sammanlödda perfekt! Som pricken över i skymtar ibland en liten odlad pärla som jag fäst inuti. Jag blev jättenöjd!

Nu ska jag kolla på Grey's anatomy. Har på känn att en favvo i serien dör ikväll, bu hu! Kram.

4 kommentarer:

Diana sa...

Det blev ju RIKTIGT snyggt det där!

Josefin sa...

Hur kom du igång med att arbeta med silver? Skulle vilja, men antar att en kurs kan vara lämplig. Helst vill jag ju pyssla hemma, testa mig fram.

Så, vilken väg vandrade du?

Lie sa...

Super fin!

Ellinor sa...

Wow! Så läckert. Hur var det nu, när börjar du med smyckesförsäljning ;)