lördag 11 juli 2009

PT

Jag har gått och funderat på en sak länge länge. Varför jag aldrig kan lyckas träna regelbundet, och när jag uppnår det, varför håller det då bara i 3 månader? Så nu bestämde jag mig för att göra något åt det. Jag har anlitat en PT, personlig tränare. Vi har redan börjat och kommer hålla på till jul.

På något sätt känns det som om jag aldrig tränat på riktigt RIKTIGT förrän nu. Jag ger 110% och hon peppar mig till max, och kör med mig så klart. Jag har träningsvärk som heter duga! Igår var jag alldeles svettig av styrketräningen, och andfådd! Jag reflekterade lite över det frågan flög ur mig, 'varför är det bara jag som är så svettig och andfådd av styrketräning?' 'Därför att det andra bara går och mystränar, du tränar på riktigt!' Aha, det är så det är- ;) Känns bra i vilket fall. Vi har tagit mått och vikt och så, men det tänker jag inte bry mig om att kolla förrän om några veckor.

Kanske blir det lite mindre pyssel nu i och med hårdträning 3 ggr/v. Men häromdagen köpte jag fiskars fina stans som jag måste inviga. Kunde int elåta bli att köpa lite prylar för arr prova MCP-teknik också. Fortsätter vädret så här så blir det ju inga problem att sitta inne och pyssla efter jobbet!


Kram på er därute!
~Johanna

1 kommentar:

Jeanette Wallén sa...

Heja dig!!!

Jag kör också personal trainer - men min dyker upp via Nintendo Wii på tv-skärmen. ;) Men, det viktiga är att det ger nåt, och jag kör tills jag blir dyngsvettig och får träningsvärk, så det borde ju räknas. ;)

Lycka till i fortsättningen med träningen!! :D

*kram*
Tett