lördag 11 juli 2009

Flädersaft

Dagens pyssel var att buteljers flädersaften jag gjorde i ordning när
jag var hemma hos föräldrarna sist. Det är något speciellt med att
skörda från egen trädgård. Min mamma är fantastisk på att laga
mat, baka, sylta och safta. Av någon anledning är det dock pappa och
jag som ansvar för att gör flädersaft och svartvinbärssaft de
senaste åren. Och det är extra mysigt på något sätt att göra det
tillsammans med honom, mamma och jag hänger så mycket ändå!


Imorgon ska pappa och jag ta itu med yttterligare en mängd fågelbad
gjorda av betong med rabarberblad som grund. Vi gjorde ett häng förra
året och nu har några släktingar önskat sig det. Jag tror minsann
att min kusin som just köpt mormors slitna hus och startat
helrenovering, allra särskilt förtjänat ett. Bilder kommer när det
är klart!

Puss och kram!

2 kommentarer:

Diana sa...

Oj så läckert det där såg ut!!! Vilka fina flaskor ni har!

Jeanette Wallén sa...

Åååh, ser smarrigt ut!!

Tack för tipset om Agricola - jag googlade lite och det ser jättekul ut, precis min typ av spel!! :D

*kram*
Tett