torsdag 26 mars 2009

Dekorerad bostav

Det är många som dekorerat de stora bokstäverna från Panduro och nu har jag också gjort en till mitt lilla, underbara kusinbarn Louise som precis fyllt 2 år. Jag har valt att dekorera med decoupageteknik. Jag har även klippt ut fåglar ur gamla fågelböcker jag köpt på antikvariat och satt på. Lite bling bling och ett tjusigt band. Klart!




Här kommer en liten beskrivning.



Klipp ut motiven från servetten du valt. Ta bort alla papperlager utom det yttersta med motivet på. Stryk försiktigt med decoupagelim på bokstaven, lägg på motivet och stryk på mer lim. Låt torka. Dekorera med valfria attiraljer!








Torkar.... torkar... torkar ganska snabbt faktiskt!







2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad fint det blev! Decoupage har jag använt på krukor och örhängena du fick se.

:)

Anonym sa...

Ah! Decopage! Det har jag aldrig testat! Bokstaven blev jättefin! Och du, tack för välkomnandet ner i pärlträsket... Innan jag vet ordet av står jag väl med swarowskis upp till knäna :)