torsdag 4 juli 2013

Lavendelpåsar

Förra årets lavendel har hängt på tork och doftat intensivt i tvättstugan. Nu var det dags att förvalta den. 

Lite roligt är det allt att sy påse av tyg och spets från mormors gamla görmmor. Hon har varit borta länge nu men jag har kvar hennes lådor med allt från knappar och gammalt broderigarn till hiskeliga stuvbitar. Där i finns skatter! 



Häromdagen gjorde jag en fantastisk upptäckt. Det är nämligen så att i min familj så serveras man frukost på sängen när man fyller år, som i många andra familjer, men allt är uppdukat på silverbricka med mormors broderade födelsedagsduk med sommarblomster. Jag gjorde en egen duk för många år sen och försökte rita av mönstret så gott det gick. I en av de gamla påsarna hittade jag nu mönstret och duk! Woho!

Den är så mycket mormor för mig. :)

Ha en trevlig helg! -Johanna

Inga kommentarer: