söndag 9 december 2012

Andra advent, lucka 9!

Idag är det andra advent och dagen har gått i ett svisch. Slappade först framför Vinterstudion, men sen tog min rastlösa sida över och jag gjorde två sorters senap a la Pickipicki.se. Lite träning har vi hunnit med och så skulle vi laga mat och råkade göra tre storkok på en gång. Ganska skönt att curla sig själv så. Resten av
veckan blir så mycket enklare.

Jag saknar öppen spis här hemma, och en hund förstås. Min man önskar sig en hund i julklapp, precis som när man var barn, fast en önskan som kan gå i uppfyllelse på riktigt.

Så länge får han och jag nöja oss med öppna spisen på muminmuggen med såsdjuret. Det här var muggen som jag använde mest under våren, inför vårt bröllop! Såsdjuret som brud. :)

Den muggen får mig att tänka på den underbara dagen, all familj och vänner, det dåliga vädret som blev strålande sol, våra vänner som sjöng och spelade, och min underbara älskade Johan som blev min. En sån underbar dag som ryms i en enda liten kopp.



Inga kommentarer: