måndag 18 april 2011

Vår!



Förutom att jag håller på att tillfriskna från en förkylning så blir jag alldeles till mig när solen kommer fram. Jag önskar jag hade en trädgård, eller åtminstone en balkong. Ibland får parkerna och Hötorget duga bra.

Mina favoritpromenader är runt/på Djurgården, Skeppsholmen och i Hagaparket. Årstaviken är också fint! Igår cyklade vi till Jin & Peeters på Kungsholmen. Det är fint längs med vattnet där men inte lång sträcka.

Ibland känner jag mig så malplacé. Det är som om Stockholm får "duga" tills det blir landet igen (för er som inte vet det så är jag en riktig lantlolla!), men samtidigt uppskattar jag ju otroligt vad Stockholm har att ge. Igår till ex blev det spontant en trolleri/stand-up/sång-föreställning på kvällen. Jag utnyttjar kulturutbudet rätt väl, och tillgången på speciella matbutiker och pysselaffärer!

Att handla blommor på Hötorget går bra i väntan på egen trädgård. ;)









5 kommentarer:

Jeanette Wallén sa...

Vilken fantastisk bukett!!!!! Den gör mig alldeles LYCKLIG! <3

Johanna Westring sa...

Tack! Jag har njutit av den i felra dagar nu! Tyvärr håller inte ranunklarna lika bra som övriga blommor.

Carolina sa...

Underbara blommor! Och ja, jag förstår verkligen din längtan till landet! Stockholm är härligt men landet slår det mesta, tycker jag!!

Kram Carolina

Jeanette Wallén sa...

Tack för besöken i min blogg - digistamplar var det? Jag skriver ut mina på ColorCopy-papper i min fotoskrivare, så det är väl en bläckstråleskrivare då. :) Funkar HUR bra som helst!

Johanna Westring sa...

Jag fár nog skaffa mig en skrivare!

Nu sjunger blommorna på sista versen. Höll en vecka i alla fall!