tisdag 7 oktober 2008

Byrå - före och efter

Ok. Jag kunde inte hålla mig. Det här är alltså en byrå jag köpte på auktion förra året för 100 spänn. Fotad före med mobilkamera. Har haft den stående hos mamma och pappa och arbetat med den varenda gång jag varit hemma. Slipat, spacklat, slipat, målat, målat, målat, lackat, lackat. Klart!

Före:

Och efter! Och nu på plats! Härligt! Har inrett lådorna med lite presentpapper. Närbild så ni ser lasyren. Det är 2 olika sorters grundfärg, en ljusare på ovansidan. Sen är det lackat några gånger ovanpå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Superfin byrå Jag gillade utseendet både före och efter... Bra fynd 100kr.

Johanna Westring sa...

Tack! Den var väldigt sliten i fanéren och lacken så den behövde fixas till. Annars är den en väldigt rejäl byrå av bra kvalitet. 100 kr är ju nästan ett skämt.

Anonym sa...

vad snygg byrån blev!!!

Elina sa...

Vad snyggt det blev! Nästan gratis och så känns det ju så härligt när man själv har fixat till en möbel.